Mese-lapozó

Garanciális jogok és a szomorú fogyasztó

“Lehet: lelkes, de remeke rendre ferde, gyenge és selejtes…”  (Romhányi J.)

Manapság kész csoda, ha kifogástalan terméket, szolgáltatást kapunk… de miért van ez így ??!!  

Sajnos nem egyszer, nem kétszer tapasztaltam már meg, hogy a pénzünkért sokszor silány minőséget kapunk, akár termékről, akár szolgáltatásról legyen szó.

“Minden ember életében előfordul, hogy a legnagyobb körültekintés ellenére olyan terméket vásárol meg, melyről utóbb kiderül, hogy hibás vagy nem felel meg szerződésben foglaltaknak……” ezért aztán nem árt kicsit olvasgatni a fogyasztói jogokról .

Lakásfelújítás kapcsán  is nagyszerű tapasztalatokat szerezhetünk a “minőségi” szolgáltatásról.  Sikerült ezen a területen is élményekkel gazdagodni. Először is szerencsés vagy, ha találsz egy “iparost”, aki a felújításnál a szakmunkákat elvégzi, mert azért valljuk be, hiába a sok kedves , aranyos, ötletes,  “csináld magad” lakásfelújító blog és oldal, azért egy bonyolultabb felújításnál szükség van kőművesre, burkolóra, villanyszerelőre, vízvezeték szerelőre és néha nem árt egy szobafestő sem.

…és miért vagy szerencsés  ha találsz egy  ” iparost”?

… mert a mestertől nagyon sokat tanulhatsz, például kiderül, hogy …

  • nem szeret  toldozni, foltozni, igazgatni; ( “jobban jártak volna ha építenek egy újat”  vagy  ” ..hát nagyon rozoga ez a   ház,  nem kellett volna megvenni, főleg ennyiért”)
  • nem szeret mások után dolgozni;  (“nem tudom ezt ki csinálta, de ilyet én még nem láttam..”   ” ezt valaki már úgy elrontotta, hogy nem tudok jobbat kihozni belőle…”)
  •  szimultán dolgozik; egyszerre több munkát is elvállal és biztos, ami biztos mindenhol belekezd a munkába…. majd csak a végére ér egyszer .. ha szerencsések vagyunk, akkor minden nap eljön 1-2 órát dolgozgatni;
  • az árajánlata, már az első munkával töltött órában dobható a kukába, mert olyan dolgokkal találja szembe magát, amire álmában sem gondolt, nemhogy árajánlat készítés közben…
  • “jóvanazúgy”- mondja a  mester, ha óvatlanul érdeklődni próbálsz, hogy talán mégsem így kellene ennek a falnak kinézni…
  • utálja a más szakmabeli iparost; ( ” aztán a kőműves nekem ne mászkáljon ám ott, mert az, csak ahhoz ért, hogy mindent összemocskoljon”; ” villanyszerelő meg ne furkáljon már  itt…”  ” “a festő meg ne mondja meg, hogy én mit csináljak..”)
  • ha te vetted meg a szükséges anyagot, akkor biztosan rosszat vettél és ő nem is ezt mondta és most már mit lehet tenni ezzel csak így lehetett megcsinálni;
  • gondolta ő, hogy nem lesz így jó, de akkor még venni kellett volna valamit és ő nem akarta, hogy további költségeid legyenek, mert már annyira sajnál, hogy mibe fog ez kerülni neked;

… lehetne még  folytatni a sort…vagy nézzünk, olvassunk mesét  🙂

“Kétségtelen, e kecske serénységben nem remekel: eszetlen reszel, kever, szegel! Kezében rettenetesen esetlen ecset, fejsze és gereblye. Lehet: lelkes, de remeke rendre ferde, gyenge és selejtes…”

Mekk Elek, az ezermester Forrás: bookline.hu

Mekk Elek, az ezermester
Forrás:  bookline.hu

 

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!